2015. január 26., hétfő

Fehér Baba (Zsíros Ági színésznő emlékére)


1991-ben az Egyetemi Színpad bezárásakor búcsúest volt, meghívtak mindenkit, aki ott valaha is fellépett. Van egy különös jelenet erről az estéről a Cseh Tamás filmben: elkezdtél énekelni, és közben egy lány fölment a színpadra. Egészen közelről néz, lassan körbejár téged, majd hátul kiment a színpadról.
– Éppen a Fehér babák takarodóját énekeltem. És ő úgy döntött, feljön a színpadra. A közönség elhűlve figyelte, én meg közben féltem, hogy valami botrányt csinál. Egy gyönyörű színésznő volt, nem ismertem meg, Gézától tudtam meg hogy ki volt. Zsíros Ági. Nem ismertem fel, pedig néhányszor randevúztunk, udvarolgatni próbáltam... Persze éneklés közben, zavaromban hogy ismerhettem volna fel, már nem volt az a karcsú nádszálvékony... 
(forrás: www.irodalmijelen.hu/kertesz-daniel-irasa-beszelgetese-cseh-tamassal)




"Örülök, hogy még él néhányunkban Ági emléke. Én is nagyon szerettem, s hiányzik sokrétű tehetsége. Máig kellemes emlékem a Szép Ernő és a lányok női szereplőinek megformálása. Felejthetetlen élmény, mint amilyen Ibolyaként is volt, annak idején..."

"Én is a Vígben láttam, az Álomkommandóban és a Körmagyarban."


"Sokrétű volt, ahogy eljátszotta az Édeskislányt. Nagy adag kacérság, egy kis butaság, akarnokság időnként egy kis fanyarsággal fűszerezve.
Nemcsak az hiányzik a színházi életből, aki volt, hanem az, aki lehetett volna."

"Nekem a Vigbõl maradt meg... Kerestem is sokáig, hová lett, mi van vele??? Annyira jól indult...." 

"Ennyire fiatal volt:
Zsíros Ágnes (Bp., 1962. dec. 16.- ): színésznõ. 1986-ban a SzAk elvégzése után a Radnóti Miklós Színház tagja lett, 1987-tõl a Vígszínház, 1991-tõl a veszprémi Petõfi Színház tagja. Már fõiskolás korában feltûnt Gozzi: Szarvaskirály c. drámájának Smeraldina szerepében. F.Sz. Ilonka (Molnár F.: Az ibolya); Krisztina (Sütõ A.: Álomkommandó); Eunice Hubbel (Williams: A vágy villamosa); Az édes kislány (Kornis M.: Körmagyar); Mari (Kárpáti P.: Az út végén a folyó)
Mikor halt meg? Publikus a körülmény?"

"Nem tudom pontosan, hogy mikor. Nagyon helyes lány volt, szóval építtetett magának egy galériát, és egyszer lezuhant onnan, azt hiszem azonnal meghalt."
(bejegyzések forrása: www.szinhaz.hu fórumoldala)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése