2013. április 13., szombat

my art - my poem (Alena: Egy kicsike színpadon)




Alena: Egy kicsike színpadon


Könnyű annak a nőnek,
aki szingli 
és a világot csak átlézengi,
aki, ha úgy dönt este hatkor,
hát akkor este hatkor 
lemegy, vagy elmegy…, hogy hova? –
nos, ezt rábízom az olvasóra!
Én másfajta világot ismerek,
hármunk világát, ahogy élem,
mikor este megfürösztve
gyermekeimet
ágyba bújtatom őket, és ott
várják a jól megszokott
kakaós tejüket, amiből még
soha nem volt elég.
S olvasom az esti mesét,
én azt ismerem, igen, amit
Rónay György megírt, a verseit,
hogy miként járt pórul a tolvaj,
és milyen is
az egér, macska igazi barátsága.
S míg kincseim
álomba szenderülnek, én is
álmodom mellettük egy kicsikét.
Elképzelem esténként, hogy
színésznő vagyok,
ki épp most lép fel a színpadra
roppant tehetséggel, s átéléssel
veti bele magát a macska, 
majd az egérke szerepébe.
Szerep igen,
de micsoda szerep! - ahogy
a költő ezeket papírra vetette,
hogy ki-ki álmodja álmát,
álmodhassa, és még tovább…
Anya vagyok. S minden este
egy kicsike színpadon,
mint nagyszerű színésznőt,
úgy tapsol vissza a közönség.
Telt házas előadás lesz holnap is!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése