2013. április 5., péntek

my art - my poem (Alena: Mezítelen)





Alena: Mezítelen

Anyaszült mezítelen
állok a tömegben
'ezekkel' szemben...
Álruhát öltöttek fel.
Kik hívtatok, igen,
értetek vetkezem
csontig a fájdalmat.
Hitem, reményem,
minden, ami van -
beépített lelkemmel
kimondhatatlan (volt).
Mégis, most egyszerre
érintenek a szavak...
Kimondanak engem!
S ahogy súrolnak,
mintha átélném velük,
ami az életem.

bevezetés (életem könyvének első oldalára):

amit szeretek s egész lényemmel esdek
a kerettelen tükrön csak egyszer suhan át
széttépi szívemet s meghal ívén a mennynek
mely hunyó óhajom előtt örökre zárt

befejezés (nagyszerű idézet utolsó lapjára):

Reggel tízkor születtem, fújt a szél.
Renoirt szerettem és a verseket,
a férfit, a dzsesszt, a becsületet
s az értelmet, mely a szívhez beszél.
Mást nem szerettem. Minden más titok.
Nem könyörgök s ne irgalmazzatok.


írta Alena (Reverdy és Márai gondolatával)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése