2012. december 20., csütörtök

Bóbita, Bóbita táncol

6 éves lányom alkotása: A TÜNDÉR

Weöres Sándor: A tündér

Bóbita, Bóbita táncol
Körben az angyalok ülnek,
Békahadak fuvoláznak,
Sáskahadak hegedülnek.

Bóbita, Bóbita épít,
Hajnali ködfal a vára
Termeiben sok a vendég,
Törpekirály, fia, lánya.

Bóbita, Bóbita játszik,
Szárnyat igéz a malacra,
Ráül, ígér neki csókot,
Röpteti és kikacagja.

Bóbita, Bóbita álmos,
Elpihen őszi levélen,
Két csiga őrzi az álmát,
Szunnyad az ág sűrűjében. 


- Emlékszem gyerekkoromra, amikor gyerek fejjel, türelmetlen vággyal, azonnal, de már azonnal "fölnőtt" dolgokkal foglalkoztam volna, így a gyerek verseket sem állhattam igazán.ltatlan "felkérésnek" éreztem hát, mikor a tanítónéninktől azt a feladatot kaptuk, tanuljuk meg másnapra ezt a versikét. - Nem én, nem!!! És mint titkos szövetségesemnek, nagymamámnak el is árultam, mi az én nagy tervem: - Bizony, én nem fogom ám megtanulni ezt a verset! De ezt nem mondhatja el senkinek! Így is lett. Másnap "üres" fejjel, de "elszántan" mentem az iskolába, ahol az olvasás órán meg is kaptam érte a kiérdemelt intőt... Volt azután odahaza nagy irgum-burgum, vaskoppantás - míg élek, nem felejtem el. Nem értették ezek a "fölnőttek", mi is az én sértettségem...
- Emlékszem, amikor Lányom kisbaba volt - Isten tudja, miért, de önkéntelenül és akaratlanul, azon kaptam magam, újra és újra a tündér verset dalolom vagy csak dúdolom, miközben Őt ringattam, hogy elaludjon...
- És most? A jelen pillanata, öröme leírhatatlan érzéseket, boldogság-magocskákat hint lelkemre, mint édesanyának. Egyszer lesz egy ház - most még csak terv. Lesz egy ház, aminek falait úgy álmodta meg a tervezője, hogy azokat gyerek rajzok díszítsék (majd iparilag átfogalmazott technikai megoldással). Az óvónénik egyöntetű véleménye szavazta meg a minap, hogy Lányom rajza induljon ezen a pályázaton..., az óvodánkban pedig addig is, az előtérben köszönt Mindenkit, aki oda belép, egy kiállított kép, egy Tündéri Lány tündéri rajza... - lássanak csudát ezek a "fölnőttek"!
- Változnak az idők. Változok én is. Ma már nem sért, sőt megsirattat Weöres Sándor verse..., ma már szeretem énekelni, együtt énekelni gyermekeimmel. Lányomnak pedig mit írhatnék? "Szemem-szám eltátom, Tégedet csodállak, Te vagy a csoda!" - Szép Ernő szavaival.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése